Gorvik birodalmának kegyetlen urai idõtlen idõk óta vívják rejtett és nyilvános csatáikat a hatalomért. Tõr, méreg és mosoly – ezek a legfõbb eszközök a maroknyi fõrang vetélkedése során. A hatalmi harcokban így vagy úgy, de szerepet vállal az összes boszorkányszekta, tolvajcéh és fejvadászklán, akik aktuális érdekeiknek megfelelõen kötik meg, vagy bontják fel szövetségeiket. Ám maguk e szervezetek is többnyire nagyobb hatalmak eszközeiként vesznek részt a küzdelemben, s így hol egymással, hol a varázslórendekkel, a nehézvértes katonákkal, vagy épp a Kosfejes Isten papjaival kerülnek szembe.
Az ÁrnyékháborúÒ társasjátékban Magad is egy lehetsz azok közül, akik sötét eszközökkel törnek az egyeduralomra; a résztvevõk célja olyan szövetségi rendszer kiépítése, amely kiterjedésében és erejében felülmúlja a többiekét. A feladat nem egyszerû: kártyafigurák képében öt tartomány összesen kilencven hatalmi csoportja avatkozhat be a küzdelembe. Belõlük szövetségeket alkothatsz, majd azokat tovább bõvítve és összekapcsolva juthatsz egészen a gyõzelemig. Lehetõséged nyílik arra is, hogy saját oldaladra állíts néhányat ellenfeleid támogatói közül, vagy épp egymásnak ugraszd õket – az ÁrnyékháborúÒ menetét nem nyíltszívû lovagok, hanem körmönfont cselszövõk és hidegfejû taktikusok irányítják. A játék azonban számukra is bõven tartogat meglepetéseket: a hatalmi harc alakulását a véletlen szeszélye további húsz lap sorsfordító eseményein keresztül teszi még izgalmasabbá.
Az árnyékháború, a carria fumerra valódi mibenlétére Ynev e szegletének avatott ismerõje, Raoul Renier világít rá játékunkat bevezetõ írásában.
|