Ubongo

Ubongo

Ubongo

Nincs raktáron
2-4
30
8+
9 990 Ft
Nincs raktáron
Kedvencekhez
Ajánlom
Kérdés a termékről
Összehasonlítás
Az Ubongo szó hallatán talán mindenkinek valamilyen afrikai törzs rituális tánca jut eszébe. A játéknak sajnos a grafikát kivéve azonban sem Afrikához, sem pedig a négerekhez semmi köze sincs. Annál nagyobb köze van viszont egy kvarcjátékhoz, a tetriszhez és a logikus gondolkodáshoz. A játék célja, hogy a tetriszhez hasonlóan, különféle alakzatokkal töltsük ki az előttünk fekvő feladványlapot. A játék során mindenkinek kilenc ilyen feladványt kell megoldania, s aki ezt sikeresen teszi, egy tábláról drágakövekhez jut. A játék elején minden játékos megkapja a maga kis készletét a 12 furcsa alakzattal. A játékhoz tartozó hatféle színű drágaköveket meghatározott szabályok szerint egy táblára rakjuk. A 72 drágakő hat sort képez, soronként tehát 12 kővel. A játékosok valamelyik tetszőleges sor végére állítják figuráikat. A játékhoz 36 feladványlap tartozik, ezekből minden forduló elején minden játékos egyet kap, így jön ki ha négyen játszunk a kilenc forduló. A feladványlap bal oldalán függőlegesen hat szimbólum található, ezek mellett pedig a készleteink alakzataiból 3 vagy 4. Ha a könnyebb verzió szerint játszunk, akkor csak 3 alakzattal kell kitölteni a feladványt, ha a nehezebbet választjuk, akkor néggyel. A feladványlap jobb oldalán egy változó nagyságú üres terület található, ezt a területet kell a játék során az alakzatokkal hiánytalanul kitölteni. Ha az előkészületek megvoltak, kezdődhet a játék. Az egyik játékos dob a mellékelt dobókockával. Ez a kocka speciális annyiban, hogy nem egytől hatig számozott, hanem a feladványlap bal oldalán lévő szimbólumok (elefánt, gazella, maszk, páncél stb.) vannak rajta. A dobott szimbólumnak megfelelően mindenki kiveszi a készletéből az adott alakzatokat (hármat vagy négyet), miközben a dobó játékos megfordítja a homokórát. Ezután mindenkinek kb. egy perce van arra, hogy a kivett alakzatokkal kitöltse a feladványlapon lévő üres területet. Aki először van készen, felkiált és az mondja: Ubongo! A többiek, akiknek ugyancsak sikerült időn belül a megoldás, hasonlóan tesznek. Ha lejárt az idő, következhet a jutalmazás. Aki először oldotta meg a feladványt, a drágakővel megpakolt táblán legfeljebb három sorral mozgathatja el a bábuját. Tehát pl. ha a bábuja az első sor előtt áll, akkor azt a 2., a 3. vagy a 4. sor elé is teheti, vagy a helyén is hagyhatja. Ahová a bábut helyezte a játékos, abból a sorból az első két drágakövet felveheti. A második helyezett ugyanígy tehet, csak ő legfeljebb 2 sorral, a harmadik pedig legfeljebb 1 sorral teheti odébb a bábuját. Az, aki negyedik lett, s még időben oldotta meg a feladványt, a helyén marad, de ő is felveheti a sorban lévő első két drágakövet. Aki időben nem tudta megfejteni a feladványt, drágakövet nem vehet el. A jutalmazás után új forduló kezdődik, újra kap mindenki egy feladványlapot egészen addig, amíg azok el nem fogynak, tehát a kilencedik forduló végéig. S most jön a nagy csavar a játékban: A győztes nem az, aki a legtöbb drágakövet gyűjtötte a kilenc forduló során, hanem az, aki egy színből a legtöbbet (legfeljebb tizenkettőt) gyűjtötte. Tehát nem feltétlenül az nyeri a játékot, aki minden fordulóban tudott követ gyűjteni és így a legtöbbet gyűjthette össze. Az is lehet nyertes, aki ügyesen mozgatta el a bábuját a sorok elején akkor, mikor megoldotta a feladványát, s ezért sok azonos színű drágakövet tudott gyűjteni. A játék, mint látható, a gyorsaságra és a logikus gondolkozásra, s nem is kicsit, a térlátásra épül. Ha nem sikerül kiraknod a feladványt, ideges leszel, dühöngsz, s amikor a többiek megmutatják, hogy mi is lett volna a megoldás, a fejedhez csapsz: Ennyire egyszerű volt? Vagy ez aztán a képtelenség!!! De a felbőszülés azonnal elmúlik, ugyanis nincs idő tovább bosszankodni, mert egy perc múltán már jön is következő forduló, s Te már azon gondolkodsz, hogy most aztán megmutatod, megfejted, csak azért is. Ekkor meg már megint izgulsz, hogy sikerüljön, s hogy ne bosszankodj újra. Kész, ezt nem lehet abbahagyni, egyszerűen függővé válhatsz. Ráadásul nincsen begyakorlás. Harminchat feladvány van, mindegyiken hat szimbólummal, az összesen 216 megfejtés. S akkor még nem számoltam, hogy van a könnyebb és a nehezebb verzió. Szóval mindent összevetve, kicsiknek és nagyoknak jó kis elmesport, kellemes frusztráció és abbahagyhatatlan kikapcsolódás. Ha egyszer belekezdünk, egy partinál nem állunk meg! Ajánlom mindenkinek, ügyes rakosgatást!
Bővebben
Típus:
Logikai játékok
Mechanizmus:
Kollekció összeállítás, Tetrisz elemek lehelyezése, Absztrakt stratégia
Kiadó:
Kosmos, Z-man Games, Piatnik
Szerző:
Grzegorz Rejchtman
Fejlesztési terület:
Figyelem - koncentráció
Hasonló termékek