Ahhoz, hogy méltónak bizonyulj, be kell bizonyítanod, hogy képes vagy a Felemelkedésre és át tudsz lényegülni a Nagy Szellemmé. Mivel a játék rendkívül összetett, így csak egy kivonatban ismertetjük a szabályokat. A játék 4 fordulóból áll, minden forduló pedig 4 fázisból, amik az évszakok neveit viselik. Tavasszal az erdő és a szellemek is felkészülnek az új évre, a játékosok ekkor kártyákat húznak és a játékostábláikon található állások alapján jutalmakat gyűjtenek be, erőforrásokhoz jutnak.
Nyáron történik az akciók végrehajtása, ebben a fázisban a játékosok kártyákat játszanak ki, a már feloldott kockáikat költik el. Minden kártyának és a tábla minden mezőjének más, egyedi képessége van.
Ősszel a játékosok állásai alapján egy új körsorrend alakul ki, a fordulót jelző Nagy Szellem jelölőt pedig tovább kell léptetni.
Télen a játékosok az ebben az évben kijátszott kártyáikat a dobópaklijaikba teszik, ha úgy van, akkor végleg meg is szabadulhatnak bizonyos lapoktól, ezekért cserébe győzelmi pontokat kaphatnak, valamint visszaveszik a tábláról a kockáikat, és végül felkészülnek az új fordulóra.
A tábla moduláris, amikbe a játék előkészítésekor véletlenszerűen kerülnek be lapkák, amik az adott játékalkalomra megadják a tábla helyszíneit, és azok használható képességeit.
Leírva nem tűnhet annyira bonyolultnak a játék, a moduláris játéktábla, a rengeteg helyszínlapka, kártya mind annyi változót adnak a játékhoz, amik egyrészt rengeteg utat biztosítanak a győzelemhez, másrészt az újrajátszhatósági faktort az egekbe emelik.
Ha te is kipróbálnád a 2021-es Esseni társasjáték kiállítás egyik legkeresettebb darabját, ne habozz, rendeld meg a Bitoku társasjátékot!